Pelgrimstocht dag 79

23 juni 2015 - Bagno di Romagna, Italië

Dinsdag 23 juni 2015.

vandaag gelopen van Foligno via San Eraclio, Mattige, Trevi, Bovara, Pissignano, Settecamini, San Giacomo en Madonna di Lugo naar Spoleto.

Vandaag een goede wandeldag met een fijn afkoelend weertje. Ons auteurtje had voor vandaag leentjebuur gespeeld bij de auteur van een andere route, die van de gele tau. En dat was te merken, goed begaanbare wegen, natuurlijk ook stijgingen maar niet zo waanzinnig steil maar redelijk geleidelijk. Kennelijk kan het dus wel. Heb me wel bijna twee kilometer verlopen door een onduidelijke tekst. Vooruit dat hoort erbij. Trevi is op zich een aardig stadje en vast wel de moeite waard maar na al het geweld van de afgelopen dagen met de mooiste middeleeuwse (en oudere) steden valt Trevi toch een beetje in het niet. Verder vandaag weinig spectaculairs. Misschien is San Eraclio nog wel het vermelden waard een van oorsprong oud stadje dat volledig binnenmuurs lag. Het stadje was echter zo klein dat ik menig kasteel heb gezien dat groter is. Ook is hetsoms een beetje deprimerend.  Met nog tweehonderd kilometer voor de boeg zie je dan opeens een bord waarop is aangegeven dat Rome via de autostrada nog 61 km ver is. Lopend moet ik dus meer dan drie keer zoveel doen. Aangekomen in Spoleto bleek er hier in juni en juli veel muziek- en theaterfestivals te zijn. Hartstikke goed natuurlijk maar het betekent dat de goedkopere adressen dan snel zijn volgeboekt. Voor een simpele pelgrim is er dan geen plaats. Zit nu dan ook iets van de route in een kamer voor 35 euro. Op zich niet zo duur maar de afgelopen dagen ben ik wat verwend want dan had ik voor dezelfde prijs er ook nog een copieus diner bij. Zo dit was het voor vandaag. Nog 191 km ofwel zes dagen.