Pelgrimstocht dag 85.

29 juni 2015 - Bagno di Romagna, Italië

Maandag 29 juni 2015.

Vandaag gelopen van Monterotondo naar Rome. Vandaag om 6 uur gestart. Direkt al wat tijd verloren omdat de route weer uitermate duidelijk was beschreven, althans naar de mening van de auteur. Ik heb daarom maar besloten om voorlopig de route Francigena te volgen welke over het algemeen goed is aangegeven. Maar uitgesproken vandaag laten ook zij een steekje vallen en dat heeft nog eens zeker twee kilometer gekost. Maar dat mag de pret niet drukken ik ben in Rome en bij het pelgrimsburo geweest. Ik heb mijn oorkonde dus het zit erop. Natuurlijk moet er dan ook iets mis gaan en dat ging het dan ook. Ik schatte een stoeprandje verkeerd in en ging volledig plat. Nu is dat op zich al vervelend maar helemaal genant is het natuurlijk als dit gebeurd op de hoek van een straat voor een druk bezette bar. Maar goed die mensen kennen mij niet en zullen me waarschijnlijk ook nooit meer zien dus dat overleven we ook wel weer. In het pelgrimsburo was er natuurlijk weer volop aandacht voor mijn stempelkaart want dat zien ze niet elke dag. Ook waren er een aantal zeer bezorgd en vroegen zich af of alles nog wel goed met me was. Eerst dacht ik dat ze doelden op mijn geestelijke vermogens maar ze bedoelden toch echt mijn lichamelijke gesteldheid en dan vooral mijn voeten. Rome lijkt op zich een aardige stad maar ik moet wel erg wennen. Na al die relatief kleine stadjes en zeker de natuur is het hier wel druk met een constant geroezemoes van verkeer en mensen. Of ik de zeven pelgrimskerken nog ga bezoeken weet ik niet, dat mag Margreeth beslissen die ik morgen van het vliegveld ga ophalen. Voorlopig was dit de laatste story. Er komt nog wel een eindstuk met daarin de dingen die ik nog kwijt wil. Mocht je ook nog eens iets van plan zijn bedenk dan dit: alles wat je thuislaat is meegenomen! En om misverstanden te voorkomen, dit is niet lullig bedoeld voor vrouw en kinderen.

1. Truus Poppinga:
    29 juni 2015
    Hallo Aad, eindelijk Rome bereikt, super petje af na 3 maanden
    lopen door allerlei weersomstandigheden en slecht aangegeven
    routes. Nu nog een paar weekjes lekker vakantie met Margreeth.

groeten Be en Truus.
  2. Rudie:
    30 juni 2015
    Top dat je weer gered hebt!!

Geniet nog even Italie en van de paar dagen vakantie. Die heb je wel verdient!!

Zie je binnenkort voor de kraamvisite