Pelgrimstocht dag 80

24 juni 2015 - Bagno di Romagna, Italië

Woensdag 24 juni 2015.

Vandaag gelopen naar Piediluco.

Vandaag om vijf uur opgestaan en het was mis. Het water kwam met bakken uit de hemel en er was een zeer zwaar onweer. Uitgaande van het feit dat ik vandaag zo'n 37 km moest lopen kon ik dat wel vergeten. Niet alleen het lopen in de regen is een probleem want dat regenen zou over zo'n anderhalf a twee uur wel weer zijn afgelopen. Nee we worden over het algemeen over slechte wegen gestuurd en deze zijn na zo'n bui nog dagenlang nagenoeg onbegaanbaar, voor zover ze dat uberhaupt al waren. Ik heb dan ook besloten om maar weer te gaan liggen en wel gebruik te maken van het ontbijt. In mijn tijdschema heb ik echter geen enkele ruimte meer en ik heb dan ook een stuk met trein en bus gedaan. De laatste twaalf kilometer heb ik gelopen over gewone wegen en een stuk over een op zich goed begaanbaar pad langs een stuwmeer. Dit laatste pad bewees mijn gelijk daar het moeilijk was om droge voeten te houden terwijl het op zich een uitstekend pad was. Als dat al zo was dan mag ik er zeker vanuit gaan dat de overige wegen vrijwel onbegaanbaar waren. Morgen moet ik weer een flink stuk lopen, volgens de route zo'n 37 km met veel klimmen en dalen. Over de weg is het echter pakweg 22 km en nagenoeg vlak. Dus in principe moet het allemaal wel lukken. In principe pak ik er dan nog negen kilometer bij van de volgende etappe en dan moet het allemaal lukken in de dan nog resterende 4 dagen.

1. Rudie:
    25 juni 2015
    Geniet nog van de laatste dagen van het avontuur, voor het weet ben je weer thuis, en mag je de tuin weer doen ;)