Pelgromstocht dag 84.

28 juni 2015 - Bagno di Romagna, Italië

Zondag 28 juni 2015.

Vandaag gelopen van Montelibretti naar Monterotondo.

Kon vandaag pas om acht uur ontbijten. Was echter wel al om 6.15 wakker. Zal dat nog moeten ontwennen. Om half negen gaan lopen en ons auteurtje was weer als vanouds dubieus. Vandaag moesten we niet links of rechts of wat dan ook. Nee vandaag was het: ga niet links naar beneden maar ga rechts. Nu was rechts hier rechtdoor op een t-kruising, maar goed. Het is zo wie zo niet duidelijk wat een t-kruising is en wat een splitsing. Kennelijk vindt hij het een t-kruising als je over de poot komt aanlopen en een splitsing als je van een van de andere kanten komt aanlopen. Maar consistent is hij daar niet in. De enige consistentie waarop ik hem tot op dit moment heb kunnen betrappen is dat hij consistent onduidelijk is. Maar goed we hebben Monterotondo bereikt. Monterotondo kan best een aardig stadje zijn maar alles is grauw en vervallen. Kennelijk gaat al het geld in de provincie Roma naar de stad Roma. Zoals eigenlijk elke dag, ik vergeet steeds dat te vertellen, schieten hier steeds allerlei soorten hagedissen voor je voeten weg. In Nederland is het lang geleden dat ik ze heb gezien maar hier elke dag honderden. Vandaag een korte dag, 18 km, maar wel een zware dag, Er hoefde maar 270 meter geklommen worden maar alles wel steil. Daarbij stond weer een ouderwets felle zon met nagenoeg geen schaduw en dan voel je het best wel. Ook was er onderweg geen enkele rustmogelijkheid buiten de rugzak in het gras als zitplaats. Goed nog 28km naar de St Pieter dus nog een dag. Morgen is het gebeurd. Kruipend? Liever niet, maar als het moet.....