Pelgrimstocht dag 70.

14 juni 2015 - Rivalta, Italië

Zondag, 14 juni 2015.

Vandaag gelopen van Modigliana via Passo Trebio, Marzanella naar Portico Romagna.

Vandaag op tijd bij de nonnen vertrokken. Nee vandaag zeg ik niks over routes en hun gebrekkige beschrijving. Vandaag heeft het juist goed uitgepakt. Omdat je geen vertrouwen hebt in de beschrijving checkt en dubbelcheckt je alles. Zo ging ik vandaag op weg van Marzanella naar Portico Romano. Op een gegeven moment, in S Maria in Castello, splitst de weg zich in een linker variant iets omhoog lopend en een meer vlak lopende rechtervariant. Gezien de lokale situatie ben ik er van overtuigd dat ik de rechtervariant moet hebben. Maar ja twijfel dus toch eerst maar even links kijken. Ik kom bij een huis waarin op een soort deelruimte met vuurplaats een aantal mensen een barbecue o.i.d. hebben georganiseerd. Ik verontschuldig me en vraag of ik op de goede weg zit. Zoals ik al had verwacht zat ik dat niet maar werd wel gelijk aan tafel genodigd. Vervolgens heb ik daar gedurende ruim twee uur gezellig zitten eten en drinken terwijl we volop hebben geconserveerd in Engels en Frans. Pracht tijd. Moest wel eerst rustig aan doen met drinken want even daarvoor had ik koffie met een grappa gedronken bij een boerenrestaurant en de grappa die daar werd geschonken was wel wat sterker dan ik tot nog toe gewend ben. Doorgelopen naar Portico Romano. Wat een schitterende plaatsjes heb je toch. Het hotel is waardeloos maar Portico Romana is een schitterend oud stadje. Bij mijn vertrek uit S. Maria in Castello begon het zo waar even te regenen maar echt nat werd je er niet van. Vandaag wel weer veel geklommen en gedaald en was dan ook weer redelijk kapot. En dan komen met een paar dagen ook de Apenijnen er nog aan.