Pelgrimstocht dag 68.

12 juni 2015 - Rivalta, Italië

Vrijdag 12 juni 2015.

Vandaag gelopen van Settifonti via Virignana, San Martino in Pedroli en Valsellustra naar Tossignano.

Vandaag weer zeer heet. Vroeg opgestaan en tegen half zeven gaan lopen. Door het gebruik van vage termen eerst wel wat verkeerd maar dat was niet zo erg. Wel is het de hele dag klimmen en dalen. En al zijn we nog lang niet in de Apenijnen, uit eigen ervaring weet ik dat menig heuvellandschap erger is dan menig berglandschap. Bedenk hierbij dat de bedenker van deze route een kennelijk sadistische inslag heeft en je weet wat ik de hele dag moet doen. En dalen lijkt misschien wel leuk maar als dat meer dan tien procent is dan is dat heel lastig en slopend. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat de auteur van deze route zelf nog geen meter van deze route heeft gelopen. Volgens mij heeft hij een aantal locale personen gevraagd om een route van hun leefgebied te maken en heeft hij vervolgens deze verschillende routes aan elkaar geknoopt. En de ene persoon heeft dit met veel toewijding gedaan terwijl de ander het slechts zag als een gemakkelijke manier om wat extras te verdienen. Ik kan anders niet verklaren dat sommige delen van de route redelijk goed zijn aangegeven terwijl van andere delen geen moer klopt. Zo ook weer vandaag. Ik ben op een grandiose manier midden in het veld de weg kwijtgeraakt. Uiteindelijk kon ik niet anders dan zo goed en zo kwaad als het ging de weg teruglopen. Met behulp van wat locale bewoners uiteindelijk een alternatieve route gekozen en ben toch nog in Valsellustra aangekomen. Wel over een zodanig slechte weg dat ik twee maal hard onderuit ben gegaan. Gelukkig niks aan overgehouden maar voor hetzelfde geld breek je iets en is het dat opa ook weer eens zonodig iets moest. Uiteindelijk werd het zodanig laat dat ik voor de laatste zes kilometers een auto heb geregeld. Nee, ik voel me niet bezwaard daar ik die zes km dankzij die kl.... auteur al meer dan voldoende had gecompenseerd.