Pelgrimstocht dag 67

11 juni 2015 - Rivalta, Italië

Donderdag 11juni 2015.

Vandaag gelopen van Castel Maggiori via Bologna, San Lavazode Savona en Castelmdei Britti naar Settefonti.

Wat valt er te vertellen? Een aantal malen verkeerd gelopen omdat de beschrijving niet klopt. Het vervelende is dat je gaat twijfelen. En ook al loop je dan goed je blijft controleren en dat kost snelheid. Ook was tot twee maal toe een voor mij belangrijke brug wegens werkzaamheden afgesloten zonder dat een alternatieve route was gegeven. ook dat betekent veel zoeken en dus tijdverlies. Overigens moeten ze degene die deze route heeft bedacht direkt de bevoegdheid ontnemen om ooit nog een route te ontwikkelen. Vandaag is meerdere malen sprake geweest van een route die nauwelijks begaanbaar is en ook is gebaseerd op afzien in plaats van genieten. Bologna was op zich wel mooi maar de hele binnenstad ligt open en dan kan je niet zoveel.  Wel begrijp ik nu dat vele beschrijvingen aangeven dat het verstandig is om een snoeischaar mee te nemen. Ik sta hier op een camping en dat is een betoverend gezicht. Het stikt hier van de vuurvliegjes en als je al die lichtjes steeds ziet is dat grandioos. Het verhaal van gisteren staat op papier en hou je te goed.