Pelgrimstocht dag 45.

22 mei 2015 - Sigmarszell, Duitsland

Woensdag 20 mei 2015.

Vandaag gelopen van Buhl via Rettenberg, Kranzegg, Wertach naar Nesselwang.

Vandaag begonnen met regen en dat is eigenlijk de hele dag zo gebleven. Dus koud en nat. De bedoeling was dat ik vandaag naar Nesselwang zou lopen maar dat ik een stuk van de Bodensee Konigssee radweg zou afsnijden. Als ik In Nesselwang zou komen ben ik nog 20 km van Fussen en dus kan ik morgen in Fussen zijn. Daarna ga ik dan weer richting het zuiden. Via de officiele route is de afstand naar Nesselwang 35 km, maar de door mij bedoelde variant is zo maar 7 km korter. Ik zou dan volgens de gids wel een paar mooie panoramische uitzichten missen maar daar voor loop ik niet hier. En met dit weer komt er van die panoramas niets terecht. Mijn plan was dan ook om in Kranzegg af te slaan en via Wertach rechtsstreeks naar Nesselwang te lopen. Het richtingsbord in Kranzegg stond met zijn rug in mijn looprichting en ik passeerde het net toen twee grote vrachtwagens mijn weg kruisten en ik dus daar alle aandacht voor had . Gevolg is dat ik het bord totaal heb gemist. Na 1kilometer lopen begin je dan toch te twijfelen, maar ja er is niemand op straat dus loop je door. Na zo'n anderhalf a twee km heb ik bij een garage gevraagd. Toen werd dus duidelijk dat ik echt een afslag had gemist. Een dame die naar Wertach moest bood me een lift aan en na enige aarzeling heb ik dat geaccepteerd. De afstand Kranzegg Wertach is ongeveer 6,5Km dus die afstand heb ik dus niet gelopen. Daartegenover staat dat ik al zo'n 2,5 km verkeerd had gelopen dus eigenlijk heb ik maar 4 km te weinig gelopen. Aangekomen in Nesselwang heb ik een kamer genomen en heb ik besloten om nog een stuk terug te lopen op de Bodensee Konigsee radweg. Dit om een oude romerbrucke te bekijken. Dit stuk bleek uiteindelijk bijna 4 km dat ik dus heen en terug heb gelopen. Ik denk dan ook dat ik de niet gelopen kilometers ruimschoots heb gecompenseerd.Vandaag ook nog verse sneeuw gezien en ook morgen gaat het boven de duizend meter sneeuwen. Ik zit af en toe bijna tegen die grens aan en met een paar dagen ga ik daar over heen.