Pelgrimstocht dag 44.

22 mei 2015 - Sigmarszell, Duitsland

Dinsdag 19 mei 2015.

vandaag gelopen van Rothenbach via Schonau, Stiefenhofen, Oberstaufen, Kalzhofen, Salmas en Trieblings naar Buhl/Immenstadt.

Vandaag redelijk vroeg gestart. De Kamerverhuurder raadde mij aan om een kortere weg te nemen die redelijk logisch klonk.Ik moest om het huis heen een weg omhoog nemen, een trap op een weg oversteken en dat zou veel schelen. Alleen, zoals altijd komt de partner dan met allerlei toevoegingen en dan is het ineens minder duidelijk. Ik heb toch maar geprobeerd, de weg geen probleem, de trap vond ik ook wel doch die behoorde duidelijk bij de entree van een huis en verder stond ik ineens op een grasveld. Je begrijpt ik ben maar terug gegaan. Mijn gevoel zegt wel dat het behoorlijk wat gescheeld had als ik de weg had kunnen vinden maar dan moeten ze toch maar eens leren om het beter uit te leggen. Dit is echt niet de eerste keer dat me dit overkomt. Gevolg was wel dat ik gelijk moest beginnen met een steile klim.De eerste 8 km was alleen maar, en meestal steil, klimmen. Daarna werd het vlakker en ook wel afdalingen maar echt vlak werd het nooit. Ik heb kennelijk een bordje gemist doch daar vloeide geen bloed uit voort. Ik heb alleen een tijdje in wat drukker verkeer gelopen. Op zich een prima wandeldag, maar ik heb wel het idee dat mijn krachten wat minder zijn dan negen jaar geleden. Of het aan het terrein ligt of niet, maar na 30 km heb ik het wel gehad terwijl ik ook vaker rust moet nemen. Ik wilde vandaag op een camping gaan staan maar anderhalf uur voor aankomst begon het te regenen en dat heeft het verder tot nog toe de rest van de dag gedaan. Kamer genomen bij een oude vrouw, beetje verlopen pension, maar ja 24 euro incl ontbijt is ook niet veel. En het is altijd vele malen beter dan een stuk nat gras, een natte tent en natte kleding die je nergens kwijt kan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade