Pelgrimstocht dag 46

22 mei 2015 - Sigmarszell, Duitsland

Donderdag 21 mei 2015.

Vandaag gelopen van Nesselwang via Hertingen, Zell, Speiden, Hopferau, Hopfen naar Fussen.

Kon pas laat ontbijten dus ook laat starten, ca negen uur. Dag begon verder wel goed. Een lichte miezer maar dat was niet erg. Goede looptemperatuur en dus ook redelijk doorgelopen. Totdat in Hopfen nog eens iemand hierboven goed naar beneden keek en kennelijk de indruk had dat ik mijn aandeel in de regen zou ontlopen. Om die reden zijn er kennelijk nog een paar flinke emmers water extra in het grote hemelse vergiet gegooid zodat ik alsnog drijfnat in Fussen aankwam. Aangekomen in Fussen bleek dit een raar dorp. Eerst een bordje "ferienwohnung beim tierfreund". Hier kan ik me iets bij voorstellen. Je bent op vakantie met je hondje en dan is het leuk dat hij ook naar binnen mag. Maar 20 meter verder stond een bordje "ferienwohnung beim bergfreund". Wat verwachten ze daar nou? Dat ik met een berg op mijn rug kom aanbellen en zeg "hallo, ik zoek een kamer, is deze nog vrij?" In Fussen eerst de VVV bezocht en ik begin toch te constateren dat de service in dit soort toeristencentra aanmerkelijk minder is dan in de kleinere dorpen. Goed ze hadden wel een kamer voor 34 euro doch de dame in kwestie nam niet op. Toen maar eerst een schoenmaker opgezocht. Die kwam met de mededeling dat reparatie eigenlijk niet kon omdat de schoenen veel te nat zijn, met name de foamlaag tussen de harde delen van de zool en de hak en het voetbed. En als dat nat is dan hecht de lijmlaag niet goed. Aan de andere kant zit alles wel op de grens en betekent doorlopen dat in no time de foamlaag is wegesleten en de schoen reddeloos verloren is. . Hij zet de schoenen vannacht in een droogruimte en gaat morgenvroeg gelijk aan de slag. Terug naar de VVV en de dame van de kamer neemt dit keer wel op. Terug naar de schoenmaker om mijn bagage op te halen met de bedoeling om twee kilometer op mijn sandalen en met volle bepakking terug te lopen naar een kamer. Bij de schoenmaker kreeg ik echter een lift aangeboden van een echtpaar die mij naar het kameradres brachten. Gezien de omstandigheden een enorme meevaller.  Echter de dame van de kamer was erg onvriendelijk en begon gelijk met de mededeling dat de kamer 68 euro kostte en dat ze dat de VVV ook had verteld. Voor mij hoefde het dan ook niet meeren dus moest ik nog een kilometer verder terug lopen. Al met al was ikdan ook al weer bijna 4 km terug gelopen op de route waar ik vandaan kwam. De dame van deze kamer was echter aanmerkelijk vriendelijker en leende me zelfs een paar schoenen en sokken., zodat ik ook nog een beetje in Fussen zelf kon rondlopen.Een mooie stad maar net als bij zo veel Duitse steden erg veel verkeer. Helaas ook hier geen internet, voor de vierde opeenvolgende dag.