Pelgrimstocht dag 41.

16 mei 2015 - Waldshut-Tiengen, Duitsland

Zaterdag 16 mei 2015.

Ben vandaag maar niet te vroeg opgestaan omdat je nu eenmaal met meerdere mensen op een kamer ligt. Ben dan ook pas om half negen gestart met lopen. Dit was echter niet zo erg daar ik toch eerst een stuk zou gaan varen. Tsja een mens kan nu eenmaal op water niet lopen en als je dan toch een stuk moet varen vind ik dat je ook de vaarverbinding mag kiezen die het meeste voordeel oplevert. ik heb dan ook de catamaran naar Friedrichshafen genomen. Ben daar eerst naar de VVV gegaan om kaarten voor het vervolg te halen. Is daar niet gelukt maar ben wel door gestuurd naar een goede boekhandel die me in ieder geval aan een goede kaart kon helpen. Deze kaarten zijn echter zo goed gedetaileerd dat het weer moeilijk is om je weg te vinden. Daarna nog verder gelopen langs de noordoever van de Bodensee, naar Kressbronn. Zit nu zo'n 20 km van Bregenz. Heb op de camping een tipi gehuurd, kost maar 5 euro meer dan een tentplaats en ik hou mijn spullen lekker droog. Na veel moeite toch het internet aan de praat gekregen zodat ik dit stukje kan schrijven. Alleen werkt het niet in de tent dus zit ik nu op een soort marktpleintje van de camping en uitgerekend vanavond is daar een band bezig. Dus ik zit nu in de herrie maar ach de band is niet echt slecht