Pelgrimstocht dag 42.

17 mei 2015 - Waldshut-Tiengen, Duitsland

Zondag 17 mei 2015.

Vandaag gelopen van Kressbronn via Nonnenhorn, Wasserburg, Lindau en Oberreutin naar Sigmarzell.

Vandaag redelijk vroeg opgestaan en om kwart over zeven gaan lopen. Ging goed en vlot gelopen naar Lindau. Daarna heb ik een nieuwe route moeten lopen en dat ging verbazingwekkend goed. Ik wilde naar Horbranz en dan verder naar Lindenberg. Op een gegeven moment wilde ik zelfs de bewegwijzeraar complimenten maken over de voortreffelijke wijze waarop de weg was aangegeven. Bij vrijwel elke kruizing stond wel een bordje, weliswaar van een wandelpad terwijl ik op een fietspad had gerekend maar daarover moet je niet zeuren. Totdat ik volgens de routebordjes in Horbranz moest zijn en bleek dat ik in Oberreutin was en dat Horbranz nog 4 km weg was. Goed met de nieuwe kaarten is dat ook allemaal wel opgelost en verder heb ik vlot doorgelopen. En al met al valt de schade wel mee. Onderweg een dame ontmoet die net terug was van de kerk en bleek over een hele hoop geweide  medaillons te beschikken. Ze heeft me er drie van Maria en een van een andere heilige meegegeven om mij onderweg te beschermen. Dus eigenlijk kan ik niet meer stuk. Om Kwart over twee was ik in Sigmarszell en was het nog 14 km naar Lindenberg. Die afstand was niet zo het probleem maar Lindenberg ligt net aan de andere kant van een hoge bergrug en dat is wel wat veel van het goede. Besloten hier een kamer te nemen doch de eerste drie adressen waren belegd. Het vierde adres was wel vrij maar dat bleek een vrouw van negentig met lichamelijke klachten die het ook allemaal niet meer aan kon. Dus maar verder gegaan. Toen toch nog een goed adres gevonden en blijf daar vannacht.