Pelgrimstocht dag 40.

15 mei 2015 - Waldshut-Tiengen, Duitsland

Vrijdag 15 mei 2015.

Vandaag gelopen van Gailingen via Hemishofen, Stein am Rhein en nog een hele hoop kleinere plaatsjes aan de linker Rijnoever naar Konstanz.

Tsja, wat moet je van vandaag vertellen. Het was een pokke dag. Het heeft de hele dag geregend. Ben vandaag door een behoorlijk aantal leuke en mooie stadjes gekomen. Door het weer ben ik echter niet verder gekomen dan een foto van Stein am Rhein. Dit weer heeft wel een voordeel, om warm te blijven moet je wel tempo maken en je hebt geen oponthoud van het maken van foto's. Om drie uur had ik pas drie koppen koffie en nog geen water gedronken, terwijl ik meestal om tien uur mijn eertste fles water al leeg heb. Al met al wel goed gelopen en ruim boven de veertig km afgelegd. Maar dan kom je in Konstanz! Wat een waardeloze stad, de enige slaapplaats, buiten de camping, die ik kon krijgen was een bed in een negenpersoonskamer met een toilet en een douche. En dat voor 39 uro per nacht, pure afzetterij. Wat heb ik dan een luxe gehad voor aanmerkelijk minder geld. De dame van het VVV raadde me ook nog aan om met de bus naar het hostel te gaan want het was nog wel 3km lopen. Ik heb die raad opgevolgd en dat heeft me berouwd. De bus ging eerst een stuk de verkeerde richting op om met een grote bocht de goede kant op te gaan. Die grote bocht heb ik nooit bereikt daar Konstanz een grote rot bende is. Na ongeveer drie kwartier had de bus nog geen kilometer afgelegd. Toen de buschauffeur uiteindelijk op verzoek van een paar mensen bij een stoplicht de deur opendeed stroomde de bus gelijk half leeg. Ik ben ook uitgestapt en heb uiteindelijk meer kilometers moeten afleggen dan wanneer ik gelijk was gaan lopen, daarnaast was ik dan zeker een uur eerder in het hostel geweest. Ik heb in de route van de bus gelopen maar ik heb de bus nooit meer teruggezien. Dagen als deze zijn wel de dagen die je doen beseffen waarom "normale" mensen dit soort tochten niet maken en op dit soort dagen heb je ook de neiging om ze gelijk te geven. Heb vandaag voor het eerst sinds jaren weer eens bij de mcdonalds, hier tegenover het hotel, gegeten. Weet gelijk ook weer waarom dit zo lang geleden was.