Pelgrimstocht dag 39

15 mei 2015 - Waldshut-Tiengen, Duitsland

Donderdag 14 mei 2015.

Vandaag gelopen van Jestetten via Neuenhaus, Schaffhausen, Busingen naar Gailingen.

Het heeft gisteravond en vannacht behoorlijk geregend met af en toe donner und blitz. Ik ben vanochtend wel vroeg opgestaan maar als alles zo nat is pakt het gewoon lastiger in en duurt het dus ook veel langer. Uiteindelijk pas tegen achten gaan lopen. Eerst richting Neuenhaus en langs de Rheinfall. Daar waren zojuist enkele bussen Japanners of Chinezen aangekomen. Daar ik er gisteren al geruime tijd ben geweest kon ik nu zo doorlopen. Uiteindelijk vlot lopend over allerlei voetpaadjes aangekomen in Gailingen. Daar begint het eeuwige gedonder dan weer. Je zoekt een kamer maar de informatie in je gids klopt niet meer. Of de adressen bestaan niet meer maar zeker de aangegeven prijklassen niet waarbij ik wel moet aantekenen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat de aangegeven prijsklasse te hoog was. Altijd zijn ze veel duurder dan waar je gezien de gids van uit mocht gaan. Dit kan toch geen toeval meer zijn! Ik ben wel wat vroeger gestopt dan anders en heb de extra tijd gebruikt om via een oude houten overdekte brug naar Diessenhofen in Zwitserland te gaan, een schitterend oud stadje met als voordeel dat het direkt aan de Rijn ligt en dat er direkt aan de Duitse zijde een leuk terrasje is. Dus als je dorst of honger heb eventjes de brug over naar Duitsland. Scheelt veel in de centen.