Pelgrimstocht dag 38.

13 mei 2015 - Waldshut-Tiengen, Duitsland

Woensdag 13 mei 2015.

Vandaag gebleven in Jestetten. Het bleek dat ze op de camping een wasmachine hadden en dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn kleren te wassen. Toen de was was opgehangen ben ik teruggelopen naar Losstetten en daarna weer naar Jestetten. Dit stuk heb ik dus dubbel gelopen en daarmee heb ik wel genoeg boete gedaan voor het feit dat ik gisteren een stukje ben meegereden. Daarna ben ik eerst het dorp ingegaan om bij de apotheek wat spullen te kopen en bij het gemeentehuis een stempel te halen. Ook heb ik een badehose gekocht. Bij de apotheker was ik 26,75 kwijt maar toevallig werd ik geholpen door de eigenaar van de apotheek. Bij een artikel, zonnebrandcreme, wilde hij weten waar ik dit voor wilde gebruiken en dat heb ik hem gewoon verteld. Uiteindelijk kreeg ik wel een rekening maar betaling hoefde niet plaats te vinden. Daarna ben ik vast vooruitgelopen op de route en naar de Rheinfall gelopen. Dit is een waterval in de Rijn waarbij het water 23 meter naar beneden stort. Een enorm spektakel waar je zeker een paar uur mee bezig bent en die paar uur is het ook waard. Alleen als je dat moet bekijken met twintig kilo of meer op je rug is dat geen pretje. Nu heb ik alles op mijn gemak bekeken en volop foto's genomen. Morgen ga ik er via een andere route ook weer langs maar dan kan ik dus gewoon doorlopen.