Pelgrimstocht dag 37

13 mei 2015 - Waldshut-Tiengen, Duitsland

Dinsdag 12 mei 2015

gelopen van Waldshut via Schmittenau, Ettikon, Kadelburg, Rheinheim, Reckingen, Lienheim, Hohentengen am Hochrhein, Rafze en Losstetsen naar Jestetten.

Goede wandeldag. Warm, veel drinken en afwisselend door Duitsland en Zwitserland lopen, de grens is hier heel grillig.Vanmorgen op de camping zowaar nog wat reactie gehad. Onderweg kwam een fietser naar me toe die s-ochtends op de camping nog met me had gesproken. Verder nog een aantal leuke contacten gehad. In een stehcafe met een bakkerij maar ook bij iemand bij wie ik water vroeg en dat water vragen op iets meer uitliep. Verder in een Zwitserse supermarkt waar ik wat drinken kocht , ineens is elke klant en personeel vol belangstelling.  De leukste reactie was wel in een restaurantje in Duitsland waar ik een halve liter ijsthee naar binnen goot. Ik zat op het terras en iemand vroeg belangstellend wat ik aan het doen was. Uiteraard heb ik dit verteld en ineens was het hele terras vol belangstelling. Ook het serveerstertje, een leuk jong meisje dat waarschijnlijk nog niet zo heel veel heeft meegemaakt, bleef op haar weg naar binnen steken in de deuropening van het restaurant en was duidelijk nieuwsgierig. Met een duidelijk hoorbare kreet van opwinding en verbazing, zoals alleen jonge meisjes dat kunnen en die ik echt niet na kan doen, ging ze uiteindelijk naar binnen. Dat is gewoon leuk om mee te maken. Leuk is ook dat uiteindelijk toch iedereen heel enthousiast reageert als ze horen waar ik mee bezig ben, ook wel niet begrijpend maar altijd wel enthousiast. Natuurlijk ging het op het end toch weer fout. Ik wilde een kamer nemen in Losstetten. Natuurlijk bleken de eerste adressen weer aanmerkelijk duurder dan in de gids vermeld en ja daar hou ik nu een maal niet van. Dus heb ik maar besloten om door te lopen naar Jestetten, 2 a 3km verderop. Omdat je inmiddels  wel van de route ben afgedwaald ga je dus maar de weg vragen. en dan gebeurd er wat me regelmatig is overkomen. Iemand vertelt hoe je moet lopen doch dan bemoeid nummer twee zich ermee die denkt een veel betere route te hebben.  Ook nummer drie gaat zich ermee bemoeien en voor je het weet zijn de drie met elkaar in discussie over wat de beste route is. En jij? Ach je staat er bij en snapt er niks van. Bijzonder in dit geval is dat er ook een stratenkaart van het dorpje op tafel kwam. Op die kaart had ik al gelijk gezien wat de makkelijkste route was, doch dit was geen route die door een van de andere drie is aangedragen. Uiteindelijk bood een van de drie aan om mij naar Jestetten te brengen en gezien de tijd heb ik dat aan genomen. Uiteindelijk was ik om zes uur op de camping

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl