pelgrimstocht dag 31

6 mei 2015 - Ettenheim, Duitsland

Woensdag 6 mei 2015.

Vandaag gelopen van Ottenheim via Nunnenweier, Wittenweier, Kappel , Rust, Rheinhausen, Weisweiler en Wyhl naar Sasbach.

Gewoon een goede loopdag zonder veel bijzonderheden. Veel langs de weg doch met weinig verkeer en ook behoorlijk wat via de fietspaden. Bewust binnendoor gegaan en wat minder langs de Rijn. Toch blijft het lopen op een fietspad hier niet zonder risico. Bij Weiweiler liep het fietspad wat weg van de weg en eigenlijk moet je dan gewaarschuwd zijn. Je verwacht dat je even later weer bij de weg komt en vaak is dat niet zo. In dit geval vond ik dat niet zo erg daar ik aan koffie toe was. Er was echter niets open. Denk maar niet dat je de weg terug kan vinden. Het hele stadje is vergeven van witte vierkante bordjes met daarop een groen vierkantje met een fiets erin. Op de meeste van die bordjes staat een pijl doch vrijwel nergens staat waarheen dit verwijst. Dat schiet niet op. Ik heb niet de indruk dat ik veel verkeerd heb gelopen maar het kost wel tijd en geeft ergernis. Ook kondigd de toekomst zich reeds aan. Ik zie in de verte steeds meer bergachtige verschijnselen optreden en er staat me nog wat klimwerk te wachten. Het is niet veel maar dit is het voor vandaag.