pelgrimstocht dag 22

30 april 2015 - Losheim, Duitsland

Maandag 27 april 2015.

Terwijl jullie koningsdag nieuwe steil vieren loop ik van Losheim Bergen via Losheim, Beckingen en Dillingen naar Saarlouis. Gisteravond wilde ik eten in het restaurant maar werd niet geholpen. Er was net een groot gezelschap en dat is natuurlijk commercieel interessanter dan een oude vent alleen. Daar er ook geen wifi ontvangst in het restaurant was ben ik maar weggegaan. Dus niet gegeten. Vannacht heeft het geregend en bij het inpakken van mijn boeltje begon het weer te regenen. Dus alles drijfnat en zwaar. Het heeft verder de hele dag geregend dus ook de regenzak van de rugzak krijgt dan veel aanhangend water. veel gesjouw met water dat je niet nodig heb. Aan het eind van de dag kon je me dan ook uitwringen. s'Ochtends op de camping was niets beschikbaar dus ben ik begonnen op water en brood. Moeizame start en in Losheim eerst koffie gedronken. Naar Beckingen was het eerst flink klimmen, zwaar maar het gaat me steeds beter af. Vanaf Dillingen via de Saar (Saarradweg) naar Saarlouis gelopen.  Eerst naar de camping doch dat was een troosteloos geheel. Er waren eigenlijk alleen maar drijnatte tentplaatsen en alles was al nat dus het sprak me niet echt aan. De tent gebruiken betekende dat morgen alles wat nu nog enigszins droog was morgen ook drijnat zou zijn en dat er waarschijnlijk door de kou ook slecht geslapen zou worden. Ik ben dan ook doorgelopen naar de stad en naar de locale VVV gegaan. Via hen een kamer gevonden voor 32 euro incl ontbijt (28 euro kon ook maar dan was douche en toilet op de gang. Eerst hebben we de tent uitgehangen in de garage. Op de gang stonden ook borden en bestek en een magnetron. In de supermarkt heb ik een diepvriesmaaltijd gekochten een paar toetjes en op de kamer lekker gegeten. De camping kost al snel tussen de 9 en de 12 euro. Dan moet je nog voor je eten en je drinken zorgen en dan ben je in totaal niet eens zo veel goedkoper uit dan met een kamer. Als ik zeker wist dat ik elke dag op deze wijze een kamer kon vinden dan stuurde ik subiet alle kampeerspullen naar huis, scheelt zeker 5 a 6 kilo.Op natte dagen zelfs 7 a 8 kilo.Vraag is wel waarom zo'n kamer in Duitsland wel mogelijk is en in Nederlan of elders niet. Let wel, hotels zijn in Duitsland net zo duur als in Nederland. En als ik dan denk aan mijn kale hutje in Belgie en de camping in Zelhem.....  Helaas is er hier geen internet daar de modem is gestolen. Dit bericht bereikt jullie dan ook een paar dagen later.