pelgrimstocht dag 13

19 april 2015 - Emmerik, Duitsland

Zaterdag 13 april 2015.

Gelopen van Ubachsberg via Wijlre, Witten, Partij, Mechelen, Epen, Erperheide en Teuven naar Remersdaal.

Vandaag na de koffie om pakweg half negen vertrokken. Op datzelfde tijdstip vertrokken ook een aantal toerrijders van de Amstel Gold race. De hele dag door was het een drukte van belang met al die toerrijders. Ik was van plan om in Slenaken koffie te gaan drinken doch ben verscheidene keren verkeerd gelopen/gestuurd. Uiteindelijk in Erperheide  (hotel ons krijtland) kofie gedronken. Ik heb daar gesproken met een paar toerijders waarbij ook Rome ter sprake kwam. Toen ik de koffie wilde afrekenen hoefde ik niets te betalen. De ober had gehoord dat ik bezig was met een voetreis naar Rome en dat vond hij zo bijzonder dat de koffie voor rekening van het huis was. Na de afslag naar Teuven stond een prachtige Limburgse boerderij (zo'n vierkante) maar helaas totaal verruineerd.Wat zonde toch! Eenmaal weer buiten het wielrenners parcour. met een aantal mensen gesprokenover mijn onderneming. In Remersdaal, doch waarlijk geen wereldstad, ben ik een aantal malen van het kastje naar de muur gestuurd. Heb uiteindelijk de tomtom maar gepakt en bij zo bij de familie Remkens aangekomen. Ik ben daar weer zeer gastvrij ontvangen en heb mijn plekje op de hooizolder weer ingericht. s-Avonds eerst samen gegeten en daarna dit verslag geschreven op de ouderwetse manier omdat ik geen wifi had.