pelgrimstocht dag 5

19 april 2015 - Emmerik, Duitsland

Vrijdag 10 april 2015

Vanochtend om 7 uur opgestaan. Tent weer drijfnat van de condens dus weer extra sjouwen. Heb het geld voor wifi, dat niet werkte wel teruggekregen. Heeft ongeveer een uur gekost om Groenlo te verlaten. De localszijn niet altijd zo beknd of je krigt tehoren "zo rijd ik altijd". Heb gevraagd of zij mijn rug, die pukkel daarop, hadden gezien en of ze dachten dat ik aan het rijden was. Uiteindelijk kwam ik bij een fietsenwinkel terecht en uiteraard weten ze daar alles van fietsroutes en dergelijke. Daar koffie gedronken en verder op weg gegaan naar Marienvelde en Zelhem. Van Groenlo naar Marienvelde was eigenlijk iets te lang om in een keer te lopen, maar ja dat hoort erbij. In Marienvelde in het cafe iets gedronken en de tent te drogen gelegd.  De waard wist een betere route naar de camping en heeft deze uitgeteken. Na een half uurtje weer verder en na pakweg twee honderd meter kwam ik langs een boerenechtpaar en een oude man die buiten stonden te praten. Nee die oude man was ik niet! Ik kwam met deze mensen in gesprek en ze dachten dat ik ze in de maling nam toen ik zei dat ik naar Romme aan het lopen was. De koffie was net klaar en uiteraard werd ook ik opde koffie uitgenodigd. Hoewel ik net een pauze had gehad heb ik de uitnodiging aangenomen. Hebgezellig een half uur zitten kletsen en ben toen verder gelopen naar camping Betteld. Dit is een religieus getinte camping en er was net een mediaconferntie aan de gang met deelnemers uit de hele wereld. Metverscheidene mensen uit onder andere Egypte, Zuid Afrika en USA gesproken. Ze vonden het prachtig en ongelooflijk wat ik deed en dus wilden verscheidene mij op de foto. De camping was belachelijk duur, 26,50 en dat is dan zonder warm water, electra en wifi. Ja zelfs zonder toiletpapier op het toilet. Wifi was 2,50 per uur en dat verdom ik te betalen. Toen ik zei dat ik de camping belachelijk duur vond waren ze zeer verbaasd, het was nog wel laagseizoentarief. Vlak voor de camping aan een aankomend fietsend meisje nog even de weg gevraagd. Zij zei dat ik het beste via de parkeerplaats om de hoek kon gaan. Zij zei ook dat ze dit wist omdat ze in het witte huis om de hoek woonde. Dit bleek een dijk van een understatement. Dit witte huis zou menigeen als een paleis dan wel een superlandhuis hebben betiteld. Hierom maar een foto van het witte huis genomen.