pelgrimstocht dag 12

17 april 2015 - Emmerik, Duitsland

Vrijdag 17 april 2015.

Vandaag gelopen van Koningsbosch via Brunsum, Hoensbroek en Voerendaal naar Ubachsberg.

De camping van vannacht was wat verlopen. Het was allemaal wel keurig maar toch wat verlopen. Dit werd echter ruimschoots goedgemaakt door de gastvrijheid en vriendelijkheid van de eigenaar. Dit was perfecte gastheerschap. 's-avonds waren er ook nog een paar groepen in het bij de camping behorende cafe en werd daarin zonder problemen opgenomen. Vannacht een koude nacht maar de tent was vanmorgen wel droog. Om half zeven opgestaan en de boel ingepakt. Ik had geluk want de tent was mooi droog. Op mijn gemak ontbeten en ik wilde om acht uur vertreken. De campingeigenaar kwam echter op kousenvoeten naar buiten gesneld om afscheid te nemen en bood eerst nog koffie aan. Na twee koppen koffie om half negen vertrokken. Achteraf wasik maar wat blij met die koffie want de eerste 15 kilometer geen gelegenheid om wat te drinken tegengekomen. Via Brunsum en Hoensbroek naar Voerendaal gelopen en daar wat boodschappen gedaan en iets gedronken. In restaurants en winkels zijn mensen heel verbaasd over de rugzak. Uiteraard zijn ze heel enthousiast als ze horen dat ik op weg ben naar Rome. Echt snappen doen ze het vaak niet want regelmatig vragen ze dan welke stukken ik loop en welke stukken ik bijvoorbeeld per openbaar vervoer o.i.d ga doen. Als ik dan zeg dat ik alles ga lopen zijn ze zeer verbaasd en soms ontsteld.

InUbachsberg, eigenlijk Colthorn, sta ik naast een caravan waarvan de eigenaar morgen de toerversie van de Amstel Goldrace gaat rijden. Hele aardige mensen en op een gegeven moment werd me een warme maaltijd aangeboden. Alsof het zo moest zijn, gemeend, had ze vandaag toevallig drie slavinken en eigenlijk wat te veel aardappelen en broccoli. Later nog koffie gedronken met rijstevlaai met rijkelijk slagroom. Vor morgenochtend is me ook al koffie toegezegd.

1. Peter poppinga:
    18 april 2015
    Aad, leuk om de verhalen te lezen. Succes met je tocht naar Rome. Gr peter, Ella, Naud en isabel