pelgrimstocht dag 3

16 april 2015 - Emmerik, Duitsland

Woensdag 8 april 2015

Vanmorgen om half acht opgestaan. De tent was mooi droog. Eerst naar Weerselo gelopen om boodschappen te doen. Leukoplast, krentenbollen en eierwafels. Daarna verder naar Borne. Was van plan onderweg mijn voeten te behandelen maar helaas het eerste cafe was dicht. Dan maar het tweede cafe, maar die was ook dicht. Toen maar opeen zitje langs de weg mijn voeten behandeld. Het blaartje van de eerste dag was inmiddels een aardig blaartje! Daarna doorgelopen naar Borne en  heb mijn eerste boekje en kaart teruggestuurd naar huis. Had op dit moment geen mogelijkheid van een begeleiden briefje en dat vond Margreeth, naar later bleek, niet leuk. Ik heb bij de pastorie mijn stempel gehaald en werd daar tevens onthaald op koffie met wat lekkers. Ik zou doorlopen naar Stad Delden om daar een camping te zoeken. Wel war snel maar de volgende was Haaksbergen en dat was te ver. In Borne wed me echter gegarandeerd dat er ook in Beckum, halverwege Delden en Haaksbergen, een camping zou zijn, ook al stond die niet op mijn lijst. In Delden heb ik koffie gedronken en ook daar werd het bestaan van een camping in Beckum bevestigd. Dus doorgelopen om onderweg tot de ontdekking te komen dat ik mijn drinkwaterfles was vergeten. Stom maar gelukkig heb ik altijd nog een tweede fles. Aangekomen in Beckum bleek er ooit een camping te zijn geweest maar die was allang gesloten. In plaats van de camping waren er nu een paar zomerhuisjes die volgens mij nog nooit zijn verhuurd.In de tuin van een van die huisjes mocht ik mijn tent opzetten en gebruik maken van de buitenkraan. Ook was er ooit een winkl geweest in Beckum maar die was allang gesloten. Er was wel een bakker doch die was's-middags gesloten. Zelfs het cafe was dicht. Kortom, je kon geen kant op. Ook werd het dorp doorsneden door een hele drukke weg welke je slechts op een punt via een tunneltje kon oversteken. Ik bleek 's-ochtends een vooruitziende blik te hebben gehad door ook krentenbollen en wafels te kopen. Had ik tenminste toch nog iets te eten. Tot overmaat van ramp bleek ik onderweg mijn zonnepanelenaccu te hebben verloren.

Ik hoop dat ik niemand beledig, maar wat een gat is Beckum. Ik zou er dood nog niet begraven willen worden.

Nog even de voeten geinspecteerd, het blaartje doorgeprikt. Morgen voor de start verder behandelen.