pelgrimstocht dag 4

17 april 2015 - Emmerik, Duitsland

Donderdag 9 april 2015

Vanmorgen om half zeven opgestaan. Zal voorlopig de vaste tijd worden. Tent was drijfnat van het condens, wordt dus weer extra sjouwen. Voor vertrek eerst nog de blaar bekeken en extra getaped. Op weg gegaan naar Haaksbergen. Daar eerst koffie gedronken en een broodje gegeten. Vervolgens twee drinkflessen gekocht. Daarna op weg richting Zwilhoek. Bij het verlaten van Haaksbergen kwam ik langs een kerk die van de Franciscusparochie bleek te zijn. Daar een stempel gehaald en koffie met appelgebak gedronken. Viel dus net als gisteren met mijn neus in de boter. De dames wisten een mooiere route en die heb ik geprobeerd. Dit ging niet helemaal goed maar uiteindelijk kwam ik in Rekken. Daar wilde ik iets drinken. Het cafe zowel als de snackbar waren open doch er was niemand en er kwam ook niemand. Uiteindelijk ben ik dan ook maar verder gelopen. Verder op weg naar Zwilhoek. Daarna verder gelopen naar Groenlo.Grote camping als onderdeel van een bungalowpark. Bleek aan de andere kant van een zeer drukke weg te liggen en ik moest dus ruim een kilometer omlopen om aan de andere kant te kunnen komen. Er bleek wel een tussenverbinding via een tunneltje te zijn doch daarvoor moest je een pasje hebben. En dit pasje krijg je uiteraard pas als je je hebt aangemeld. Op deze camping moest ik ook voor stroom betalen ook al gebruik ik dat niet. Mijn voorstel om in plaats van stroom internet te geven viel niet in goede aarde. Dus maar voor internet betaald maar ja het werkte voor geen meter dus ik kreeg geen verbinding. Het lopen ging best goed vandaag maar ik moet nog wel wat vaker rusten dan normaal. Komt ook wel weer goed. ONderweg verscheidene keren wat oppervlakkig contact gehad, dus ook daar begint wat meerbeweging in te komen. Net als in de eerste dagen regelmatig mooie wegen maar weinig geschikte fotomomenten. Wel een foto van de molen in Rekken genomen.