pelgrimstocht dag 11

16 april 2015 - Emmerik, Duitsland

Donderdag16april 2015

Vandaag gelopen van Boukoul via Roermond, Melick, Sint Odilienberg, Reutje, Putbroek, Mariahoop naar Koningsbosch.

Was van plan er een rustige dag van te maken. Ben om zeven uur opgestaan. Eerst op mijn gemak mijn ene voet behandeld. Heb rustig ontbeten met zelfs een vers bakje thee. Om kwart over negen gestart. Zou eerst een stukje het Pieterpad nemen naar Melick. Was echter slecht aangegeven. Moest ook door hele smalle paadjes met aan beide zijden prikkeldraad terwijl ik er mar net met mijn rugzak door heen kon. Ik ben daarom maar via normale wegen via Roermond gelopen. De weg door Roermond was wel zoeken maar uiteindelijk is dat allemaal gelukt. Vandaag grote stukken niemandsland en kleine dorpjes. Voor koffie was ik dan ook aangewezen op benzinestations. Mensen zijn daar over het algemeen zeer nieuwsgierig en enthousiast. Onderweg heb ik ook nog een bankpas gevonden in de berm van de weg. Dit was niet ve voor Koningsbosch. Ik heb de bankpas toevertrouwd aan de campingeigenaar. De naam op de pas blijkt een veel voorkomende naam in Koningsbosch.

Hierna zal ik proberen om dag 1, 2 en 3 in te kloppen. Als dit lukt hebben jullie alleen nog dag 4 en 5 te goed.