pelgrimstocht dag 1

16 april 2015 - Emmerik, Duitsland

Woensdag 8 april 2015

Hoewel de bedoeling wasdat ik een blog zou bijhouden blijkt deze moderne techniek niet verenigbaar met een klassieke voettocht naar Rome. Eerst bleek de tablet niet geschiktvoor de blog en nu zit ik op een plek zonder wifi. Kortom, de moderne techniek is ook niet alles.

Maandag 6 april 2015

Het is zover.Nauwelijks voorbereid en vol vraagtekens ga ik op weg. Margreeth wil voor ik vertrekeerst nog mijn voeten behandelen. Ook nu weer blijkt mijn rugzak veel te zwaar. De kookspullen moeten dus achterblijven. Om ca 9 uurvertrekken Margreeth, Damare en ik langs de Rietplas richting Erica. Op het eerste de beste bankje in Erica hebben we de door Margreeth meegebrachte koffie opgedronken. Daarna afscheid genomen en is Margreeth met Damare teruggelopen naar huis. Ik ben doorgelopen naar Schoonebeeken heb daar een bak thee gedronken. Daarna verder gelopen naar Emlichheim. Voor de eerste dag had ik daar eigenlijk moeten stoppen maar ja er is daar niks. Dus doorgelopen naar Wilsumer Berge, toch nog zo'n 13 kilometer. Hierdoor heb ik zo'n 40 kilometer gelopen en dat is voor een eerste dag te ver. Om half zes was ik op de camping en kon ik pas de tent opzetten. Van een buurcaravanner uit Emmen heb ik twee biertjes gekregen doch die vielen niet echt goed. Hoewel ik geen trek meer had heb ik toch maar een bakkie patat genomen omdat je toch wat moet eten. Heb met moeite de helft opgekregen. Qua weerwas het goed. Alleen tussen Erica en Schoonebeek wat miezerregen. Op de camping was er alleen gloeiend heet water, ook uit de koudwaterkraan.