Pelgrimstocht dag 9

15 april 2015 - Emmerik, Duitsland

Dinsdag 14 april 2015.

Gelopen van Afferden via Well, Arcen,Lottum naar Velden. Velden ligt net boven Venlo. Ik schrijf dit eerst maar in een schrift. Het is dat ik het jullie heb beloofd maar wat een ergernis is dat internet. Dan weer moet je 7,50 per dag betalen of 2,50 per uur en dat vind ik gewoon te duur. Dan weer, zoals vandaag is het goedkoper of zelfs gratis. Echter dan kan je nog geen moer. De door u gevraagde pagina is tijdelijk niet beschikbaar! Of weet ik veel wat voor stompzinnigs dat internet allemaal weet te bedenken om niet te doen wat het moet doen. Met je tijd meegaan, nou van mij mag het zo in de vuilnisbak.

Even voorbij Well heb ik koffie gedronken bij een benzinepomp.Daar waren twee jongens op oude bromfietsjes, een Peugeot en een Mobylette. Hoewel net twintig zagen ze er beiden behoorlijk hippieachtig uit.Een zag er uit als Tjalling uit onze MJ-tijd. (vraag maar aan je moeder) Vlassig baardje etcetera. De jongens bleken op weg naar IJSland. De ene op de mobylette de sa grandmere. Hij had de mobylette gehad van zijn grootmoeder. Het ding had als bouwjaar 1962. Zo zie je maar weer dat perfectondanks dat alles in de reiswereld ppondanks da alles door de reiswereld perfect is georganiseerd er toch steeds mensen naar alternatieven blijven zoeken. En het blijkt te werken. Je doet het lekker zelf zonder hulp van internet of wat dan ook.

Verder nog wat andere contacten gehad onderweg.

In Arcen lagen nog een paar straatkeien met een opmerkelijke tekst:  bewegen de keien op en neer, dan is er een aardbeving. Wellicht iets voor Groningen?

Van Arcen naar Lottum met het pontje om in Lottum op de camping te gaan staan. Lottum bleek echter voledig uitgestorven. Ben daarom maar weer met een andere pont de Maas overgestoken en verder gelopen naar Velden. Heb in Velden mijn stempel gehaald en boodschapjes gedaan en een camping gezocht.