Pelgrimstocht dag 74 en 75.

19 juni 2015 - Bagno di Romagna, Italië

Donderdag 18 en vrijdag 19 juni 2015.

Gelopen van La Verna via Lama naar Caprese Michelangelo en van Caprese Michelangelo via de Lago Artificale di Montedoglio naar Sansepolcro.

Donderdag samen met de Duitser opgetrokken en rustig gelopen. Hebben er geen lange dag van gemaakt. Zaten wel een paar moeilijke stukken in de route maar over het algemeen goed te doen. Later nog gezelschap gekregen van een moeder en dochter welke Duitstalige Belgen blijken te zijn. Waren redelijk vroeg binnen en hebben onze intrek in de refugio genomen. s-middags het stadje verkend en ook het geboortehuis van Michelangelo bezocht. s-avonds uitgebreid gegeten in een restaurant, een primo, een secundo en vino hetgeen alles bij de prijs van de kamer was inbegrepen. De prijs was circa 25 euro. Bij de prijs was ook het ontbijt inbegrepen hetwelk om acht uur vrijdag zou worden gebrac. Dit hebben we echter nooit gezien. Daarom maar met zijn vieren vertrokken om half negen en later op de dag voegden zich nog drie dames bij ons die echter al snel wegens tempoproblemen moesten afhaken. Ook vandaag nogal wat moeilijk begaanbare wegen. Maar let op: begaanbare wegen. En dat is een kwalificatie die ik de voorgaande wegen niet kon geven. Wel goed gelopen maar toch nog een keer verkeerd, heeft een half uurtje gekost. In Sansecolpro onze intrek genomen in de refugio. Sansepolcro is een prachtig middeleeuws stadje met een nog vrijwel volledige in tact zijnde altstadt.

1. Kim:
    22 juni 2015
    O ja, La Verna was zo prachtig!!!