Pelgrimstocht dag 72.

18 juni 2015 - Bagno di Romagna, Italië

Dinsdag 16 juni 2015.

Vandaag gelopen van Corniolo via Capigna, Passo Calla, Poggio Scali naar Badia Prataglia.

Tsja wat zal ik schrijven. Vandaag op tijd opgestaan en om 6.30 uur gaan lopen.Vandaag moest er minimaal 2;5 km worden geklommen en ongeveer hetzelfde gedaald. Hieronder een top in de Apenijnen van ruim 1500 meter. Dit alles over onverharde wegen waarvan er vele van zeer slechte kwaliteit zijn. Gisteren ben ik de Duitser tegengekomen die knieproblemen had maar vandaag toch verder wilde zij het deels met de bus. Onderweg heb ik veel aan hem gedacht. Er waren grote gedeelten die met goede benen al praktisch onmogelijk waren, laat staan met knieproblemen. Vandaag deels opgetrokken met een jong stel waarvan zij vond dat ik snel liep. Het gekke is alleen dat zij kennelijk niet in de gaten had dat zij voor mij niets onderdeed. Tegen half een kwamen we bij een soort leefgemeenschap waar eeuwen geleden St Franciskus zou hebben verbleven. Echter zowel deze gemeenschap waren van 12 tot 15 gesloten. Daar we na 25 km zonder tussenstop wel aan een rust toe waren zijn we daar toch gaan zitten. Eten en dergelijke gedeeld en buiten waren ook twee natuurlijke waterbronnen. Dus alles was aanwezig. Later is speciaal voor ons toch de winkel en de bar geopend en dus toch nog koffie gedronken. Daarna afscheid genomen omdat zij een andere route liepen dan ik. Vreemd blijft dan wel dat zij niet willen dat ik de koffie betaal terwijl ze wel voor mijn koffie betalen. Doorgelopen naar Badia Prataglia waar ik de Duitser van gisteren weer tegen kwam. Een kamer genomen maar ontbijt kan hier pas om zeven uur. In de winkel wat kaakjes e.d gekocht om morgen toch vroeg te kunnen vertrekken en dus in mijn eigen ontbijt te voorzien. s-avonds samen met de Duitser gegeten en wijn gedronken. Dit ging niet helemaal goed. Er stond, dacht ik, een pepermolenen ik wilde wat peper malen over mijn salade. Alleen was het geen pepermolen, maar een open potje. Gevolg was dat de salade een beetje heet was, maar ach we hadden een fles wijn en een fles aqua frissante en dan kom je een heel eind. Uiteindelijk zijn we vriendelijk doch dringend verzocht om het restauant te verlaten omdat ze wilden sluiten. Kortom een prima avond. Nog wat van het gekochte eten gedeeld want alles is uiteraard in standaardverpakking en dus te veel. Daarna afscheid genomen omdat we elkaar waarschijnlijk niet meer zouden zien. Helaas, vandaag was er wel internet maar ik ben er niet aan toe gekomen. Spijt? Nee!!h

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl