pelgrimstocht dag 64.

8 juni 2015 - Rivalta, Italië

Maandag 8 juni 2015.

Vandaag gelopen van Stanghella via Boara Pisana, Rovigo en Bosaro naar Polesella.

Vandaag om 7 uur ontbeten en tegen achten gaan lopen. Kennelijk heb ik iets fout gedaan want ik kwam wel aan in Rovigo maar kennelijk via een andere weg dan de bedoeling was. Op zich was dat niet erg. Ik moest door naar Bosaro doch dat staat nergens aangegeven. Ook dat is niet erg want het volgende doel is dan Ferrara en dat stond wel goed aangegeven, althans dat dacht ik. De weg naar Ferrara gaat over Bosaro dus in eerste instantie denk je: geen probleem. Na echter een tijdlang de borden Ferrara te hebben gevolgd, een tweede keer onder een spoor door te zijn gegaan terwijl volgens de kaart een maal voldoende was en toch wel erg veel tijd in een relatief kleine plaats te hebben doorgebracht bleek er toch iets niet te kloppen. Ik zat totaal verkeerd en met behulp van omstanders, en handen en voeten, ben ik wel weer op de goede weg gekomen. Maar ook al zit je op de goede weg dan is dat nog geen garantie dat het goed gaat. Zoals gebruikelijk loop ik links van de weg. Op de kaart had ik al gezien dat de weg zich verderop zou splitsen. Ook geen probleem. Wel zijn de rechter en de linkerrijbaan van elkaar gescheiden door vangrails en een diepe greppel. Hoeft op zich ook geen probleem te zijn.. Echter op een gegeven moment bij de splitsing zie ik dat het verkeer richting Ferrara rechts moet aanhouden. Mijn baan echter gaat naar links terwijl er absoluut geen mogelijkheid is om over te steken. Dit gaat dus niet goed en noodgedwongen maar weer 2 kilometer teruggelopen. Daar was een industrieterrein maar ook geen mogelijkheid om over te steken. Uiteraard was het rond het middaguur en dat doet Italie niets. Uiteindelijk toch een bedrijf gevonden waar nog activiteit was  en gevraagd hoe dat moest. Zij wisten mij ook niets beter te vertellen dan dat ik helemaal naar Rovigo terug moest maar dat sprak mij niet erg aan. Uiteindelijk heb ik het kunnen regelen dat ik met de auto naar Bosaro, 5 km verderop, ben gebracht. Daarna verder gelopen naar Polesella.Verder gaan betekende dat ik nog 13 km verder moest lopen zonder dat duidelijk was of daar overnachtingsmogelijkheden waren. Dus besloten om in Polesella te blijven. Betekende echter wel dat ik bijna 2 km op diezelfde weg waar ik in de ochtend problemen heb gehad moest teruglopen en morgen uiteraard weer. De autokilometers zijn dan ook meer dan gecompenseerd en het rendement van mijn acties niet bijster hoog. Overigens ik zit nu wel aan de Po. Let wel aan de Po en niet op de Po. Doet me bedenken dat het nummer van mijn hotelkamer vannacht 100 was. De hoteleigenaar begreep echter niet mijn lol om kamer 100.