Pelgrimstocht dag 61.

5 juni 2015 - Rivalta, Italië

Vrijdag 5 juni2015.

Vandaag gelopen van Verano naar Caldiero en aan gekomen in Padua.

Twee dagen terug begon mijn bericht met E. E. Ik heb dat toen vertaald als erg enerverend  maar ik kan nu zeggen dat het de initialen zijn van mijn nieuwe kleindochter: evi Elise. Ik mocht toen nog niets vertellen omdat Rudie eerst iedereen op een gewone manier kond wilde doen van die blijde gebeurtenis. Maar ja ik kon het toch ook niet zo maar voorbij laten gaan. Vandaar E. E. Vandaag was het de bedoeling dat ik weer drie dagen van west naar oost ging lopen en wel van Verona via Vicenza naar Padua. Gisteren heb ik dan ook een fietsroute gekocht van het Gardameer naar Venetie. Daarin zat het traject Verona Padua. Dit is ongeveer 100 km. Vol goede moed ben ik vanmorgen daar ook mee begonnen. Voor het eerst met alleen een tshirt aan en geen sweater, ik blijf wel wat benauwd voor verbranding maar met deze temperaturen moet je wat. Echter de temperatuur was vandaag niet het probleem maar na ongeveer 20 km heb ik moeten besluiten om de trein te nemen. De fietsroute die ik,gisteren gekocht heb bleek niet allen in de praktijk slecht te zijn aangegeven maar ook levensgevaarlijk. Van de twintig kilometer die ik heb gelopen ging meer als de helft over smalle tweebaanswegen met zeer grote vrachtwagens, niet een maar vele. Soms had je dan ook nog links en rechts van de weg een hoge muur zodat elke mogelijkheid tot uitwijken was afgesloten. ik heb dan ook een aantal malen meegemaakt dat het verkeer vastliep omdat ik niet opzij kon en de vrachtwagens hierdoor vastlopen. Een paar maal waren de vrachtrijders dan ook behoorlijk nijdig. Wat mij betreft zijn ze in de provincie Verona dan ook knettergek om dit als officiele route bicyclette te verkopen. Voor mij zelf heb ik besloten dat dit niet meer verantwoord was en ik heb dan ook besloten om de route niet verder te lopen maar tot Padua de trein te nemen. Jammer, aankomen in Rome is een ding maar heel thuiskomen is voor mij toch belangrijker.Morgen gaan we verder in de hoop op betere wegen, maar als dit zo blijft, wie weet. Voorop staat dat veilig thuiskomen het belangrijkste is.