Pelgrimstocht dag 59

4 juni 2015 - Rivalta, Italië

Woensdag 3 juni 2015

Vandaag gelopen van Rivalta via Preabocco, Canale, Rivoli Velonece, Sega en Bussolengo naar Verona.

E. E. Dat was het vandaag, echt enerverend. Het was een hete dag met zeer weinig schaduw. Heb meer dan 45 km gelopen en moest ook nog een klaus passeren. Een klaus is een engte tussen twee bergen. Waar normaal gesproken genoeg ruimte is voor en rivier plus een weg ontstaat nu de situatie dat er nauwelijks genoeg ruimte is voor de rivier. Gevolg is bijvoorbeeld een stroomversnelling, doch dat is niet zo erg. Vervelender is dat er ook geen ruimte is voor een weg. Je kan dus niet meer rustig vlak meelopen met de rivier maar je zal over de berg heen moeten. Dus klimmen, kilometers tot 12%, en uiteraard ook weer dalen. Aan het eind van de dag was ik dan ook gesloopt en had nergens geen zin meer in, ook niet in het schrijven van deze blog. Voordat ik de laatste kilometers naar de camping kon voltooien heb ik dan ook noodgedwongen eerst een paar rode stieren gedronken. Dus de blog schrijf ik nu een dag later. Morgen moet ik van alles regelen dus blijf ik in Verona. Ik hoop wel dat het de komende dagen minder warm wordt want dit is slopend. Overigens, ik sta nu op een camping dat hoort bij het castello de sant Pietro. Het is werkelijk een unieke camping boven op een berg met een schitterend uitzicht over de oude stad. Alleen als je helemaal boven aan staat moet je savonds niet te veel drinken, want ik denk niet dat dat goed gaat.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade