Pelgrimstocht dag 58.

2 juni 2015 - Laas, Italië

Dinsdag 2 juni 2015.

Vandaag gelopen van Mori via Chizzola, Picante, Avio, Mama d'Avio naar  Rivalta.

Warme dag en veel gezweet. Viel vanmorgen wel mee om de weg naar de route terug te vinden. Met wat hulp was het zo gedaan. Vandaag een echte loopdag met weinig contacten. Heb het gevoel dat ik veel heb gelopen maar als ik de kaarten bekijk heb ik mijn twijfels. Nu ja we zien wel. Uiteindelijk een kamer genomen in een soortement boerenherberg. In de gids stond in deze omgeving de eerste 15 km niks vermeld. Tsja en je wil natuurlijk ook geen risico nemen. Nadat ik me had geinstalleerd wilde ik nog wat inkopen doen maar helaas, 2 juni is een nationale feestdag in Italie en dus is alles dicht. Het is niet anders dan straks maar uit eten. Bij het inchecken te woord gestaan door de eigenaresse die geen woord buiten de deur spreekt. Maar ze bleef maar doorratelen. Kennelijk dacht ze als ze maar veel vertelde zou ik vast wel iets begrijpen. Maar zo werkt het niet. Ook bij het hotel geweest voor informatie maar ook daar geen mens die een woord buiten de deur spreekt. En dat in een streek die het moet hebben van een groot aantal fietstoeristen die voornamelijk Duitstalig zijn. Want een ding is duidelijk, die fietsers geven hier veel bedrijvigheid en overal zie je dan ook zaken ontstaan die specifiek op de fietser, en natuurlijk zijn geld, zijn gericht.