Pelgrimstocht dag 53.

28 mei 2015 - Laas, Italië

Donderdag 28 mei 2015.

Vandaag gelopen van Laas via Latsch, Kastelbell, Stava en Toll naar Merano.

Vandaag een warme dag. Veel gelopen  en ca 40 km afgelegd. Mooie wegen en ook aardige dorpjes. Ook vandaag veel fietsers waaronder een aantal idioten. Je kent dat wel van die racers op de openbare weg, die als het druk is op de openbare weg, gewoon gaan inhalen en als het moet de ander gewoon van de weg rijden. Ging een paar keer maar net goed. Tsja niet alleen onder automobilisten heb je asocialen. Verder valt erover vandaag weinig te vertellen. Wel was het zo dat ik aangekomen in Algund/Lagundo, een voorstadje van Meran/Merano, eerst naar het toeristenbuo ben geweest. Bleek dat ze hier toch een camping hebben hoewel die nergens staat vermeld. Eerst maar daar heen gegaan. De dame achter de balie was gezellig in gesprek met een vriendin en liet me dan ook rustig een kwartier staan wachten om me daana mede te delen dat ze vol zaten. Veel vertrouwen had ik er niet in maar ja je kan niet anders dan dit accepteren. Terug naar het toerstenburo en gevraagd naar een kamer niet te ver buiten het centrum. Stuurt ze me naar een kamer die zo op papier niet al te ver weg lijkt maar in werkelijkheid wel vier km teruglopen is. Was nu ook weer niet de bedoeling. Vandaag een aantal malen heel hartelijk begroet door mensen die ik al eerder heb gezien en die allen vinden dat ik heel snel loop. Ik heb zelf juist het idee dat het tempo eigenlijk wel wat hoger kan maar misschien wil ik wel teveel. Zal wel te maken hebben dat ik thuis en jullie allemaal begin te missen.

1. Rudie:
    30 mei 2015
    je 4de kleine kind laat toch op zich wachten, dus doe maar rustig aan!