pelgrimstocht dag 6

11 april 2015

Zaterdag 13 april 2015

Vanmorgen om half zeven opgestaan. Tent was vochtig maar niet zo nat als de afgelopen dagen. Eerst twee broodjes gegeten en vertrokken. kwam nog een paar bekenden tegen, onder andere de Zuid Afrikaan van gisteren. Wilde nog een foto van mij met vole bepakking. Had me voorgenomen om eerst via Zelhem naar Doetinchem te lopen en vandaar het tweede deel van het Pieterpad te volgen. Ging dus gelijk mis. Je geeft een vermogen uit aan reisgidsen en dan klopt het direct al niet. Ik kwam eerst uit bij een zaak van Bever en daar ik nog een wasmiddel nodig had ben ik bij Bever binnengegaan. De beide verkoopsters achter de balie keken wel vreemd op toen ze mij in vol ornaat zagen binnenkomen. Toen ze hoorden waar ik mee bezig was wilde een van hen, een zeer aantrekkelijke jongedame, wel mee. Ik heb gezegd dat dat geen probleem was en dat mijn tent, hoewel klein, officieel tweepersoons is. Zoals verwacht  was het meegaan toch een stap te ver. Jammer, maar dan ga ik wel alleen verder. Dat was natuurlijk ook de planning. Eenmaal buiten de route vervolgd alleen was die verlegd. Bij het begin van de verlegging stond keurig een bord dat ik de pijl moest volgen, hetgeen ik uiteraard deed. Daarna kwamen er echter geen pijlen meer en toen ik voor de zekerheid de weg vroeg bleek ik al veel te ver doorgelopen zodat ik weer terug moest. Uiteraard begon het ook nog te regenen, niet zo heel erg hard maar door de harde wind was het toch knap vevelend. Een eind verderop stond een bord dat de wandelaars van het Pieterpad linksaf moesten. Dat was op zich niet zo'n probleem ware het niet dat er twee paden linksaf gingen welke evenwijdig liepen doch verderop ieder een geheel andere kant opgingen. Welke moest ik nu hebben. Afijn ook weer opgelost en ben verder door bossen met veel moeilijke en stijgende en klimmende paden naar Elten gelopen. Onderweg telefoon gekregen van Wouter. Had voor me zelf het gevoel dat ik niet echt opschoot maar toen ik op mijn horloge keek in de . verwachting dat het al half vier zou zijn bleek het pas half twee. Dus eigenlijk liep ik heel goed. Onderweg naar Elten bleek mijn reisbeschrijving, hoewel vorig jaar gekocht ernstig verouderd. Uiteindelijk,weliswaar via een onbedoelde omweg in Hoch Elten aangekomen en verder afgezakt naar Elten. Heb in een pension een kamer genomen voor 29 euro met alles erop en eraan. Blijkt nogmaals wat een waanzinnige prijzen de camping van gisteren rekende. Echt van het ene uiterste naar het andere.